genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 18 juli 2016

Nooit meer diëten, pizza met bloemkoolbodem, glutenvrij en zo lekker, sana van Sandra Bekkari!


Dit is het ultieme resultaat van mijn nieuwe passie, bloemkool als basis voor de pizza.
Ik had er al veel over gelezen maar nog nooit zelf geprobeerd.
Ik ben verkocht, zo lekker en éénmaal je het onder de knie hebt...een makkie.
Voor deze lekkernij gebruikte ik
Zo kwam hij uit de oven alvorens te beleggen
  • een kleine bloemkool
  • 50 gr Cheddar (of mozzarella)
  • 50 gr Parmezaanse kaas
  • 1 ei
  • rozemarijn
  • Tomaat
  • basilicum
  • Provençaalse kruiden 

Bereiding 
De bloemkool cutteren, eventjes laten koken, afgieten en laten uitdruppen tot dit zo droog mogelijk is (in een zeef en hard duwen of in een handdoek en knijpen). Doe er geraspte mozzarella (of cheddar) bij en 50 gr Parmezaanse kaas en 1 ei en verse kruiden.
Platdrukken in een vorm of op een bakplaat en bakken op 200 °C gedurende 20 minuten
(afhankelijk van de dikte) Ik deed er dan een topping op van gemixte tomaten met basilicum en beetje kaas erdoor. Nog eens bakken gedurende 10 minuten op 200 °C.

Een echte lekkernij!!
Klaar voor de tweede bakbeurt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten