genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zaterdag 18 juni 2016

Food2run, een mooie leiddraad voor een geslaagde loopwedstrijd

De avond nog een wedstrijd op de planning en draai of het keer het zoals je wilt, het is altijd een beetje een examen.
Ik heb er nu al zoveel gelopen en toch is de dag een beetje om zeep.
Je voelt je nerveus, weet met je armen en benen geen blijf en wil je niet te veel vermoeien.
Food2run doet baanbrekend werk voor elke loper, getuig ook ik die de 20 Km van Brussel liep.
Paar tips?
  • Drink voldoende de ganse dag, tot een 1.5 h voor de wedstrijd. Ik heb altijd last van stressplassen en met die timing kan ik dit vermijden. Een half uur voor de wedstrijd drink ik een pre work-out van 100ml. Niet meer want anders komt het plassen daar weer aan (het zit in het hoofd ook natuurlijk)
  • Eet voldoende de ganse dag. Is de wedstrijd in de ochtend dan drink ik meestal twee uur ervoor een smoothie met rode biet en banaan en eiwitpoeder. Dit ligt niet op de maag en hydrateert en geeft kracht. Géén noten eten want die bevatten teveel vezels en teveel vetten en dat resulteert in ambetante drangen...
  • Ik eet graag in de loop van dag quinoa of een havermoutpap, niet te veel maar ook niet te weinig.

Ziezo, deze kleine tips maken een wereld van verschil!

En deze schotel ga ik verorberen (toch een deel ervan) want ik heb nog 9 uren voor de wedstrijd.

Voor 4 personen
  • 100 gr ongekookte driekleuren quinoa
  • 150 gr gekookte kikkererwten
  • 100 gr mager spek
  • 4 eieren
  • 1 pak asperges groen
  • 1/2 broccoli
  • stuk butternutpompoen
  • verse kruiden en kruidenzout

Bak het spek in een tefalpan. Laat kleuren en voeg erna de groenten toe, veel kruiden en laten stoven.
Klop de eitjes los en voeg toe en roer flink dat ze niet aanbakken. Voeg de gekookte quinoa toe en laat nog 5 minuutjes verder garen.
Smakelijk en kijk wat er gisteren in mijn brievenbus zat?
Joepie, nieuwe kousen gekregen bij een abonnement van Running.be!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten