genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 13 januari 2016

Lkhv of LCHF toelichten in mijn eetdagboek, dag 6, ovenschotel met knolselder en gerookte zalm!

Op een doodgewone dag tijdens ons bezoek aan Zweden kwam ik deze afkortingen tegen.
Het kookboek was enkel in het Zweeds dus het bleef Chinees. Maar in de foto's kon ik toch wel afleiden dat het nogal gelijklopend was met de voedselzandloper.
Tijdens een bezoekje bij vrienden, wiens schoonzoon Zweed is, en fel was afgevallen met LCHF, ging ik er mij in verdiepen.
En ja, het bevalt me hoor.
Ik ben ermee bezig sinds begin december en ik kwam de feestperiode door zonder kleurscheuren, joepie, meer zelfs er ging zelfs een kilo af.
Om mijn coachingstraject nog een extra duw in de rug te geven, engageerde ik mij om een maand lang alles te noteren wat er in mijn mond verdwijnt.
En het werkt hoor!! Zeker nu ik geblesseerd ben aan mijn ribben en al twee weken niet kan fietsen, moet ik extra gedisciplineerd leven.
En meten is weten, een kilo eraf!
Ik ontbijt nu bijna altijd hartig.

Het open snijden van een avocado die net rijp is, geen plekje vertoont...het water komt je dan al in de mond. Deze week waren al mijn avocado's al de max, maar het kan ook verkeren...en dan is het lang niet zo leuk!
  • 75 gr gerookte zalm
  • 1/3de komkommer
  • 1/2 avocado

Het was een ongelooflijke drukke ochtend, de thee en het water vlogen erdoor en tegen dan was het middag en tijd om naar huis te komen.
Uitgehongerd maak ik een wok van kool, champignons, boontjes, paprika en kip, lekker!!
Klaar voor een namiddag met véél werk, vooral saai werk, help strijk!!
En we hadden een heel drukke namiddag en wééral véél honger0
Ziezo, een ovenschotel met een beetje inspiratie, met véé groenten en met véél werk :-)
Dus prei, spinazie, knolselder, ertussen laagjes gerookte zalm en een beetje (weinig) geraspte kaas, maar....het was subliem!!
Laagjes opbouwen (zie hierboven) !






1 opmerking: