genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 10 januari 2016

Eetdagboek met knolselderfrietjes, avocadooliemayonaise, LCHF en sport!


Zondag sportdag en we vliegen er al vroeg in.
Elke week ga ik half tien rondjes lopen in Domein De Ghellinck in Elsegem. We zijn met véél, soms met meer dan 150, dus ambiance verzekerd. Ik liep 10 toeren, goed voor net géén 13 km.

Voor het lopen 30 gr walnoten en sportdrankje, erna een energiedrank.
Ik denk dat ik af en toe een beetje drang heb naar vaste structuur. Ik denk dat ik niet ga kunnen lopen als ik het niet op die manier doe...
En ja, het ging goed :-) dus waarom veranderen hé ;-)

's Middags een frietjesmaalttijd maar met knolselder en avocado mayo
Een lekker steak met spruitjes en knolselderfrietjes. Ik maakte ze vroeger al véél, deze keer zien ze er precies iets minder krokant uit maar ze waren héérlijk.
Nodig voor 3 personen
  • 1 knolselder  
  • kruidenzout
  • tijm
  • 1 eetlepel olijfolie

Snij de rauwe knolselder in frietjes, ze mogen grillig zijn van vorm.
Doe ze in een grote kom, mengen met de kruiden en de olie en open leggen op een bakplaat met bakpapier
Een half uur in de oven op 180°C.

Ik at er een avocado mayonaise bij. Vroeger maakte ik al dikwijls olijfoliemayonaise, maar nu is het ééns wat anders.
  • 100 ml avocado olie
  • 1 ei
  • peper en zout
  • 1 eetlepel mosterd
Het avondmaal was courgetti pasta met een klassieke spaghettisaus, met geraspte cheddar.
De courgette rauw raspen in lange slierten. Ik at het ongekookt.
en... het weekend zat er weer op.




.

1 opmerking: