genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zaterdag 25 oktober 2014

Notencake, de voedselzandloper volgen is genieten van pure keuken!

Van heel veel mensen krijg ik de vraag, wat eet je dan wel?
Héél veel zou ik zeggen. Wil je graag een dagoverzicht?
Ik wil zo graag iedereen overtuigen dat het echt lukt. Anders eten is een klik in je hoofd, en daarover mocht ik getuigen in 'Goed Gevoel' van november 2014
Wat ik dus vooral doe, is zeer veel eten, maar dan wel de juiste dingen :-)
En dit brouwsel is daar een geslaagd voorbeeld van.
Het kan bij het ontbijt, als tussendoortje of gewoon om een goestingske te stillen.

Hoe is het ontstaan? Zo maar een kronkel in mijn hoofd creëerde het. Mijn dochter was gek op de notencake van de biowinkel en ik wou toch ook zoiets maken dus...

Voor deze vorm gebruikte ik
  • 250 gr amandelmeel
  • 1 zakje bakpoeder
  • 1 koffielepel ongefilterde appelazijn
  • 250 gr geplette walnoten
  • 50 gr puddingpoeder (optioneel)
  • 4 eieren
  • 100 gr honing of rietsuiker
  • 150 gr kokosolie  
  • 1 koffielepel kaneel
  • 1 koffielepel koekkruiden
De eieren goed los kloppen met de suiker of de honing. Voeg erna alle overige ingrediënten toe en in een bakvorm doen.

Bakken gedurende een uurtje op 170°C, eventueel de laatste 15 minuten eventjes afdekken.
Smakelijk en probeer ook eens de andere desserts.

1 opmerking:

  1. hallo,
    al een hele tijd op zoek naar koekjeskruiden om dit te maken maar vindt dit nergens, wat is dit eigenlijk en kan ik dit door iets anders vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen