genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 29 juli 2014

Veganistisch en voedselzandloper gehakbroodje, lekker warm én ook als broodbeleg


Heb hier thuis 2 vegetarisch waar ik dagelijks voor kook. Mijn man en ik eten als flexitariër en als voedselzandloperadept. Maar één van de jong volwassenen is echt een vleesliefhebber.
Het is dus elke dag puzzelen om iedereen te geven wat hij wenst. Gelukkig is koken mijn passie en doe ik dit met heel veel plezier!
Dus voor elk wat wils en vandaag maakte ik een mooi gehaktbroodje, maar dan ééntje zonder vlees en zelfs veganistisch.
Ik gebruikte voor een cakevorm
  • 100 gr groene linzen (gewicht voor de ongekookte materie)
  • 100 gr boekweit (gewicht voor de ongekookte materie)
  • 1 handje vol fijngesneden peterselie
  • 1 koffielepel oost-indische curry
  • 2 rode paprika's, grof gesneden
  • kruidenzout
  • 50 gr havermout
  • peper van de molen
De linzen kreeg ik in een super leuk cadeau pakket van Lima, merci :-)
 

De overheerlijke boekweit gebruikte ik ook reeds voor deze balletjes en voor dit slaatje!
Kook de linzen en de boekweit gaar en laat afkoelen. Meng deze met al de overige ingrediënten en doe de mengeling in een bakvorm. Druk goed aan en zet koel tot je het broodje gaat afbakken.

Bakken gedurende 50 minuten op 200°C.
Overheerlijk bij de warme maaltijd, tussen een hamburgerbroodje of koud bij de boterham!

Proberen zou ik zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten