genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 21 november 2013

Rodebietjestaart, voedselzandlopertaart om feest te vieren

Zoals je ziet konden we de foto niet tijdig nemen, er was al aan begonnen...
Ik had zin in een originele taart om samen met leuke mensen op te eten. De voorwaarden zijn zoals altijd, lekker, licht en voedselzandloper dus begin eraan. Er zit suiker in, ik gebruikte wel rietsuiker, dus dit is een minpuntje maar probeer het gerust zonder, misschien kan het wel? Heb je het geprobeerd? Laat het mij weten!
Voor een bakvorm van 26 cm gebruikte ik
  • 200 gr rode bietjes (ik mixte gekookte rode bieten tot een puree maar je kan ze ook gerust raspen)
  • 200 gr sojamargarine
  • 125 gr rietsuiker
  • 200 gr gemixte havermout
  • 200 gr pure chocolade, fijn geraspt of gemixt ( ik gebruikte er van 80%)
  • 3 eieren
  • 1 zakje bakpoeder
Moeilijk is het niet, alles mengen en je bekomt een serieus dikke mengeling.
In de ingevette of omgespoelde vorm doen en bakken op 180°C voor 50 minuten. Prik er eens in om te controleren, het mag nog niet helemaal uitgebakken zijn.
Smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten