genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 7 november 2013

Liebster award, genieten van de nominatie

Eéns een andere post op de blog. Ik vertel meestal over mijn werk, mijn gezin, mijn passies en nu ook over mijn nominaties, whaw dankjewel!
 liebsterblogaward
Ik had voor vandaag een smoothie in mijn gedachten, lekker vol rode bieten...
Dus een beetje koken en héél veel babbelen deze keer.
Eerst koken dan maar?
Voor deze smoothie voor 2 personen gebruikte ik
  • 2 appels, 
  • 2 eetlepels lijnzaad, 
  • 300 gr gekookte rode biet, 
  • sap van 1 citroen 
  • en mixen maar :-)

Wat is die Award?
Het is een aanmoediging voor nieuwe blogs, minder dan 1000 volgers. Ik werd genomineerd door lyvre en ben daar heel blij mee. Zo leert iedereen iedereen kennen en we vliegen erin. Ik ga nu de 10 vragen beantwoorden, sorry 11, van Kelly en erna ga ik ook een aantal mensen nomineren...
De vragen :

1) waarom ben je begonnen met bloggen?
Het is een eenvoudig verhaal, Griet kwam langs en vroeg zich af of bloggen niets voor mij was. Ik liet het even bezinken. Jan kwam langs de week later en had een perfecte naam voor de blog, Proeven op Zondag was gelanceerd.
2) hoe omschrijf je jou eetgewoonten?
Ik ben al mijn ganse leven bezig met wikken en wegen. Ik kan mezelf zeer weinig uitspattingen gunnen of ze worden vertaald in een hoger BMI.
3) wat is jouw lievelingseten?
Eigenlijk hou ik het meest van groenten en fruit, dus dat is eenvoudig, maar mijn sociaal karakter geeft me veel verleidingen en ja deze moet ik kanaliseren...
4) wat is het vieste wat je ooit hebt gegeten?
Orgaanvlees, lever en zo, …
5) ben jij food verslaafd of heb je daarnaast nog andere hobby’s?
Ik heb nog heel veel hobby's maar koken is daar toch wel de belangrijkste van voor het ogenblik. Jongeren gezond laten eten is zeer belangrijk voor mij :-)
6) met wie zou jij graag eens willen koken?
Met al mijn lezers, fans en sympathisanten, super!
7) wat staat er nog op jouw keuken verlanglijstje?
Ik zou graag een soort heksenpan hebben, een pot boven een vuurtje voor buiten, om stoofpotjes te bereiden in de winter.
8) wie is de grootste fan (/proefkonijn) van jouw kookkunsten?
Mijn man, mijn kinderen, mijn vrienden, collega's, …
9) omschrijf jezelf eens met 5 woorden.
Zacht, eenvoudig, altruïstisch, spontaan en optimistisch
10) zou je vegetariër kunnen zijn ?
Ja, maar veganistisch zou lastig zijn, beetje kaas-verslaafd :-(
11) wat heb je gister gegeten?
Wok met cashewnoten

Ik zou willen nomineren, elk voor hun divers karakter, maar ieder apart voor mij belangrijk :-)

http://www.thermomixrecepten.com/

http://pipfoods.nl/more/pip-day/pip-days/

http://veggiesvoorkabouters.blogspot.be/


Als je wilt meedoen?

De vragen zijn

- welke blognaam had je nog overwogen?
- welke lezers hoop je te bereiken?
- is de blog soms een sleur, een verplichting, of een hobby?
- waarvoor mogen ze je altijd wakker maken als het om eten gaat?
- waarom wil je sommige dingen wel en andere dingen niet eten?
- eet je gezond omwille van je gewicht of om andere gezondheidsredenen?
- als je mag kiezen, eet je dan liefst thuis of op restaurant?
- op welke criteria ga je een blog beoordelen?
- zou je het zien zitten om de gerechten van mijn blog te nuttigen?


Ziezo, ik hoop dat we zo kunnen blijven genieten :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten