genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 1 oktober 2013

Voedselzandlopergewijs genieten van scampi

Weet je nog? Een tijdje geleden deed ik mee aan post ivm finger foods. Ik heb het niet gehaald maar een dikke proficiat aan de winnaar hoor.
Foodblogevent finger food, bekijk al de inzendingen en zie wie gewonnen heeft!
En nu vliegen we erin...
Scampi, ja die blijven overal geliefd. Ik maakte er al eens op de blog en amai wat een succes was deze post. Ikzelf ben niet zo een liefhebber van deze zeevruchten maar ik kook natuurlijk niet alleen voor mezelf en ...
dit sausje is echt zo lekker, zeker doen!

Voor 4 personen
  • 500 gr gepelde scampi
  • 320 ml kokosmelk
  • 1 glas witte wijn
  • 2 koffielepels arrownoot
  • een halve koffielepel kurkuma
  • 1 rode paprika fijn gesneden
  • 2 soeplepels fijngesneden koriander
  • 10 venkelzaadjes (optioneel)
  • 1 kruidenbouillonblokje
Als ik scampi maak, dan zorg ik zeker en vast dat ze niet taai zijn, dus niet laten sudderen in de saus hé.
Ik maak de saus vooraf, en als het moment van eten aangebroken is, bak ik de zeebeesten en voeg ze toe aan de saus.
Meng alle ingrediënten (uitgezonderd het bindmiddel) voor de saus en laat 10 minuutjes pruttelen. Op het eind de arrownoot toevoegen in een beetje water en kijken of de binding ok is.
Bak de scampi en kruiden met peper en kruidenzout en in de warme saus mengen. Direct serveren en genieten.
Lekker gezond gerechtje zonder vet en zeer puur. Andere gerechten met kokosmelk, kurkuma of koriander van op de blog, proberen zou ik zeggen, kruiden zijn super!


Tot straks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten