genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 13 oktober 2013

Romelu Lukaku dessertje, voedselzandlopergewijs genieten van de overwinning van de Rode Duivels



Zie je de belgische driekleur in het dessertje? Speciaal voor Lukaku en voor de overwinning van de Rode Duivels deze creatie.
Ik weet het, het onderste is geen zwart en het wit hoort er niet tussen maar het heeft me wel bloed, zweet en tranen gekost hoor, oef, en gelukt.
Voor 8 serieuze desserts gebruikte ik
  • 800 gr blauwe bessen
  • 800 gr ananas
  • 800 gr aardbeien
  • agar agar
  • beetje suiker
  • platte kaas 250 gr en 2 eieren voor de witte laag
Maak van elke soort fruit een coulis door te laten smelten op een zacht vuurtje en zo fijn mogelijk te mixen. Proef en voeg eventueel een beetje suiker toe. Binden met agar agar (1 koffielepel op 500 ml vloeistof), ik gebruikte er teveel voor mijn blauwe bessen...
Ik wou initieel tussen elke kleur van de Belgische vlag een laagje wit, maar....de glazen waren te klein :-)
Monteer als volgt, eerst de donkere kleur, erna de ananas en eindigen met de aardbei.
Succes en vooral beter dan een Lukaku Bueno hé ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten