genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 10 september 2013

Opgevulde courgette, eenvoudig genieten

Ik kreeg een mooie courgette cadeau en had direct inspiratie. De zon is al een paar dagen niet meer te zien, en dan zoeken we al vlug naar een warme hap.


Dit gerechtje is super eenvoudig maar zéér lekker.
We vliegen erin en gebruiken voor 4 personen
  • 8 schijven van de courgette (1 à 1,5 cm dik)
  • 4 tomaten
  • 150 ml sojaroom
  • peper, kruidenzout en verse kruiden
  • gemalen kaas (ik gebruikte 80 gr gruyère)

Haal de kern uit de schijven courgette en schik ze in een vuurvaste schotel. Snij schijven van de tomaat even dik als de courgette en ongeveer de grote van het gat in de courgette. Leg de tomaten in de kern, flink kruiden met peper en kruidenzout en overgieten met de room. Zet in een oven van 180°C gedurende een half uur. Werk af met gemalen kaas en zet nog eventjes in de oven om te kaas te laten smelten (5 minuutjes). Versieren met beetje groen en het smullen kan beginnen.
Leg eventueel een plakje gerookte zalm op de tomaat en je maakt er al direct een feestelijk voorgerechtje van.
Recht uit de tuin op de bord, smakelijk. Eet er een slaatje bij en je lunch is al geregeld.

2 opmerkingen:

  1. Hey Carine, ik heb net je blog ontdekt en het kriebelt om al je recepten eens door te nemen. Daar ga ik even mee zoet zijn.
    Ik zweer ook bij de methode van de voedselzandloper, maar de praktijk toont aan dat het niet altijd evident is om origineel uit de hoek te komen en om de suikers te weerstaan.
    Ik ga de volgende dagen je blog helemaal uitspitten.
    Succes nog ! Krisje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie. Ik probeer gezond, voedselzandlopergewijs te koken zonder zakjes en pakjes. Blij dat het in de smaak valt. Groetjes

      Verwijderen