genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 16 augustus 2013

Veganistisch en voedselzandloperproof is deze groentenburger

Oh wat is het leuk om te experimenteren...
Heb eigenlijk het laatste jaar zo goed als géén granen gegeten, geen rijst, pasta, aardappels, enz.. en toch ben ik bijlange nog niet door mijn inspiratie. Groenten geven zoveel mogelijkheden, je kan eindeloos blijven variëren. Hopelijk vinden jullie het al net zo tof als ikzelf.
De voedselzandloper volgen is voor mij elke dag genieten van pure ingrediënten, nooit geen trek meer in 'verboden' producten, dus als je zin hebt, volg mij dan gerust. Like mijn facebookpagina, of wordt volger op mijn blog. En mijn BMI blijft stabiel en dat is zeer mooi meegenomen.
Hierbij nog de link naar een interview in de krant van een enthousiaste fan, joepie!
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLLFI_20130815_001
Om 8 groentenbugers te maken gebruikte ik
  • 1 courgette
  • 4 grote wortels
  • veel verse kruiden
  • peper en kruidenzout
  • 100 gr kikkererwtenbloem
  • beetje water
Rasp de wortels grof en ook de courgette (je kan ze ook heel fijn snijden als je wilt). Meng met de verse kruiden, de kikkererwtenbloem en voeg beetje water toe. Net genoeg tot je een mooie homogene massa bekomt. Eventueel nog bijkruiden met peper en kruidenzout en laat een beetje rusten.
Vorm er 8 burgers van en bak je ze in een warme pan met olijfolie en kokosolie. Na 5 minuutjes draaien en eventueel nog een beetje laten nagaren onder deksel.
Wil je ze serveren bij de aperitief? Maak er dan kleine bolletjes of burgertjes van, succes verzekerd.
Njammie en geniet ervan, samen met een lekker slaatje!


2 opmerkingen:

  1. verbazingwekkend! Al die inspiratie! SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze afgelopen weekend gemaakt, ik moet zeggen : heel geslaagd! Ik had eerst wat schrik dat de burgers niet mooi zouden bakken zonder binding (een eitje of zo), maar dat viel dus echt super mee! Een aanrader!!

    BeantwoordenVerwijderen