genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 7 augustus 2013

Tomatentaartjes, hartige moelleux volgens de voedselzandloper

De voedselzandloper volgen is voor mij super gezond eten, geen pakjes of zakjes gebruiken, je super energiek voelen maar vooral genieten van lekker eten.

Ik probeer dan ook om van elk gerecht een voedselzandlopergerecht te maken door te proberen en te vervangen. En kijk, een tijdje geleden kreeg ik van mijn goeie vriendin Daniëlle een boekje over hartige moelleux. De tomatentaartjes zijn  'voedselzanderproof' gemaakt door mezelf en ik moet zeggen: Lekker!
Op een avond hadden we onverwachts bezoek, ja dan ga je de voorraad bekijken, we vliegen erin.
Voor 30 kleine taartjes gebruikte ik
  • 8 tomaten 
  • 125 gr geitenkaas (ik gebruikte chavroux)
  • 2 eieren
  • 30 zongedroogde tomaatjes (laat ze uitlekken)
  • 100 gr kikkererwtenmeel
  • peper en kruidenzout, en een mespunt pili pili
  • verse kruiden
Zet je oven aan op 200°C, haal je siliconevormen uit vooraleer je aan de slag gaat.

Gebruik je de mixer of de keukenrobot?
Doe de in tomaten in stukjes in een mengbeker en mix zeer krachtig. Voeg de overige ingrediënten toe (niet de zongedroogde tomaatjes) en meng goed.


Gebruik je de Thermomix?
Doe de tomaten in de mengbeker en mix gedurende 2 minuten, stand 10. Meng alle overige ingrediënten toe (maar niet de zongedroogde tomaatjes) en meng 30 seconden stand 6.

Vul de vormpjes tot 3/4de hoogte en steek in het midden een zongedroogd tomaatje. Afbakken gedurende een 25 minuten (ook afhankelijk van de grootte natuurlijk).


Geniet ervan en bedankt aan Koen, Trui, Tuur, Marie en Kato om te willen voorproeven.
Andere hartige taartjes uitproberen?

1 opmerking:

  1. Heb dit taartje vandaag gemaakt en het was lekker! Heb er 1 taart van gemaakt, want had geen vormpjes, en heb er feta en mascarpone in gedaan wat ik nog had liggen, smaakte helemaal prima! En goed om mee te nemen als lunch naar het werk ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen