genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 29 augustus 2013

Fruitdressing voor bij het ontbijt

Een lekker ontbijt is de basis voor een superdag. Maak er dus werk van en je hebt energie tot de middag. Ik schreef al een aantal keer over mijn manier van ontbijten.
Zoals je weet volg ik de voedselzandloper en daar ben ik fier op. Geniet met volle teugen van alle lekkers van moeder natuur.
Ik las een interessant artikel en wou dit natuurlijk eens proberen. Deze mooie zomer geeft ons zoveel vers fruit dus we voegen direct de daad bij het woord.
Een variatie op jouw dagelijks ontbijt? Misschien heb jij ook wel zoveel fruit in je tuin?
We vliegen er direct in.

Fruitdressing van 1 persoon
  • 150 gr verse frambozen
  • 1/2 cm gember (geraspt)
  • sap van 1 appelsien (hou het pulp bij voor straks)
  • 1 eetlepel lekkere olijfolie (ik gebruikte nummer 2)
Ik deed alles samen in de Thermomix, 20 seconden stand 8, en klaar is de dressing. Heb je geen Thermomix, gebruik dan een blender.

Deze dressing doe ik over mijn ontbijt ipv sojayoghurt.
Mijn ontbijt was vandaag

  • 7 vers geplukte pruimen uit de tuin
  • 1 koffielepel gojibessen
  • 1 eetlepel lijnzaad
  • 1 eetlepel zonnebloempitten
  • 1 eetlepel pompoenpitten
  • 2 eetlepels kokosrasp
  • het pulp van de appelsien die ik gebruikte om bij de dressing te doen



Ziezo en nu nog mengen en het genieten kan beginnen.
Veel plezier met dit zalige ontbijtje.
Wil je straks een tussendoortje dat past bij de voedselzandloper?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten