genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

dinsdag 5 maart 2013

Courgettenlasagne, voedselzandloperproof en vooral lekker

Thuiskomen na een lastige dag. Wat is er allemaal aan de hand? Al fluitend wakker worden en nog vrolijker worden als je op de radio hoort, dat de lente in het land is, 12°C. Ik laat mijn muts thuis. Al stappend naar de trein voel ik vrieskou, ai ai mijn oortjes. Snel en onderkoeld op de trein, voedselzandloperontbijt verorberen, goed gevoel. Bij de overstap gaat het fout. De trein heeft vertraging,...wachten, kou (geen muts), en nog meer wachten... En dan moet de dag eigenlijk nog beginnen, maar we blijven toch positief.
En als je dan 's avonds wéér op de trein stapt, droom je van één ding, lekker eten!
Geen brood, geen pasta en ook geen vlees of vis en toch een lekkere ovenschotel.
Hier een greep uit de ingrediënten:
Ik had zo al het één en ander in huis en wat kan zo allemaal in dit gerechtje?
- sojagehakt
- geitenkaas
- ajuin
- look
- maïs
- tomaat
- champignons
- erwtjes
- courgetten
- paprika
- kruiden allerlei

We gebruiken de courgette als lasagneblaadjes, dit wil zeggen: snij de courgetten in dunne plakjes en heel eventjes blancheren en laten uitlekken. Maak ondertussen een sausje van de ui, look, maïs, erwtjes, paprika, tomaat, en veel kruiden.
Maak een laagjesschotel, van tomaten-groentensaus, laag schijfjes courgette en dan geitenkaas en zo opbouwen.

 
En dan nog een half uur in de oven op 200 °C en overheerlijk!

Past perfect bij een glas wijn van Wijnen Lippens, je avond kan niet meer stuk.
Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten