genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 21 februari 2013

Zeewier, de gustibus et coloribus non disputandum esse

Nog altijd ziek, dus nog een oude foto op de blog.
Heb dit gerechtje een tijdje geleden gemaakt en vond het niet zo geslaagd.
Laat eens weten wat jullie vinden van zeewier. Mijn zoon vond het wel zeer lekker, ik vond dit eigenlijk helemaal niet.
Ligt het aan mijn klassieke smaakpapillen? Heb ik iets verkeerd gedaan? Suggesties?
Ik heb verse schorseneren gebruikt, samen met instant wakamé, olijfolie, beetje sojaroom, gember-soja saus en sesamzaadjes.

De wakamé liet ik weken in ruim water (neemt wel 20 keer zijn volume aan).
De verse schorseneren heb ik vakkundig klaargemaakt, zie vorige schorsenerenreceptje.
Laten stoven in olijfolie, kruiden met peper en zout. Op het eind de geweekte wakamé toegevoegd, beetje sojaroom, beetje sojasaus, en afgewerkt met sesamzaadjes.
Laat mij weten wat er fout zat.
Zeewier wil ik zeer graag gebruiken, een bron van calcium, ijzer en werkt antibacterieel.
Maar ik moet dus nog overtuigd worden...




1 opmerking:

  1. Een paar dagen geleden ook zeewier bij mijn worteltjes klaar gemaakt. Ik vind er ook niet veel aan, maar heb het toch opgegeten wegens de nuttige zaken die er in zitten. Ik ben dus benieuwd naar andere reacties

    BeantwoordenVerwijderen